Parodontitis

Parodontitis is een ontsteking van het tandvlees rondom de tanden en kiezen veroorzaakt door bacteriën. De ziekte is vooral gevaarlijk omdat het vaak te laat wordt opgemerkt door getroffen mensen vanwege het chronische verloop ervan.

De ontwikkeling van parodontale ziekte

Sommige bacteriën, slechte mondhygiëne, genetische aanleg en andere factoren zoals suikerziekte hebben een aanzienlijke invloed op deze ziekte. Het begint met een lichte bloeding in het tandvlees en heeft zich in de loop der jaren verspreid naar diepere structuren van het parodontium (bot, enz.).) strekken.

Het resultaat is delicate en lange tandhalzen die aan het begin worden blootgesteld. Als de ziekte niet op tijd wordt opgemerkt en gestopt, zullen alle tanden geleidelijk uitvallen.

Laser: Geniaal In Parodontitis Behandelingen

Voor de behandeling van parodontitis wordt de laser ter aanvulling gebruikt voor het verwijderen van bacteriën die zich tussen de tand en het tandvlees bevinden. Het tandoppervlak wordt niet beschadigd. Ook kan je met de laser het ontstoken weefsel verwijderen wat de genezing van het tandvlees bevordert. Praktijkistanbul maakt gebruik van moderne lasertechnologie om uw tandvleesproblemen op een moderne, efficiënte en snelle manier te behandelen.

Professionele tandheelkundige reiniging

Mondhygiëne onderwijs

Gesloten / open diepe reiniging van zieke ontstoken zakken

Introductie van anti-inflammatoire antibacteriële geneesmiddelen

Behandeling met systemische antibiotica (tabletten) en oraal ontsmettingsmiddel (mondspoeling) gedurende twee weken

Regelmatige follow-up (recall) en prothese onderhoud

Poetstrauma

Te hard poetsen, een verkeerde poetsmethode en/of een te harde tandenborstel kunnen het tandvlees zodanig beschadigen dat het terugtrekt. Behalve goed poetsen, goed flossen tussen tanden en kiezen en tandenstokers of ragers gebruiken. Ook uw tong schoonpoetsen is belangrijk. Want u krijgt er een frisse adem van.